tisdag 19 oktober 2010

Intervju i Borås tidning

Då var det dags. I måndags kom en journalist från Borås tidning och intervjuade mig om Darien. Vi satt och pratade 45 minuter om mitt skrivande i allmänhet och om Darien i synnerhet. Det var en ganska märklig upplevelse. Hur skall jag förklara det? Jo, journalisten har ju som jobb att vara intresserad av det jag har att säga, tränad till att ställa följdfrågor. Så samtalet blir per automatik trevligt på det sättet, att man får sitta ned och prata om något man själv uppskattar och tycker om och någon annan är intresserad av det man har att berätta. Men om man då tänker på att det är hennes jobb, är det då äkta? Kanske, kanske inte. Lite underligt blir det i alla fall... Efter pratet var det dags för fotografering i skogen. Jag satt på en kall sten i duggregnet, men det blev förmodligen någon godtagbar bild. Jag ser förmodligen lite trumpen ut, i kylan glömde jag av att le mitt fotomodellsleende...

Hur gick det med själva intervjun då? Jo, jag tror det gick bra. Kanske finns det en viss risk att ett visst fokus, som jag ville att det skulle vara på Darien, istället hamnade på några av mina andra projekt - bloggromanen och den historiska romanen. Men det vet man ju inte riktigt hur det kommer att bli. Journalisten lovade i vart fall skicka artikeln innan tryck, och försöka meddela mig ungefär när den hamnar i tidningen.

Mera då? Jo, jag har varit i kontakt med Hallands Nyheter. Det är aktuellt med en mindre artikel, som en uppföljning av mitt deltagande i Bok SM. Inte direkt en helsida, men alltid något ;)

/JE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar