måndag 21 mars 2011

Nytt inlägg...

Långtomlänge... underligt uttryck, men det var länge sedan jag gjorde ett inlägg här på bloggen. Mycket av min tid har ägnats åt religionsstudier och nya läroplaner. Mitt privata skrivande; mina skönlitterära projekt har fått stå tillbaka en del. Eller ja, ganska mycket, eller kanske helt...

Härom kvällen rotade jag emellertid fram "de förenade kungarikena" och satt och läste och skrev lite här och där. Efter så pass lång tid, så blir det ganska mycket läsande, för att hitta tillbaka till stämningar och gamla sega tankar. Men snart var det natt, och dags att slita sig från det hela. Men jag fick en god smak i munnen av det (kan man säga så?). Känslan var i alla fall att man fortfarande kan skriva vidare. Det finns något där, ett embryo till något riktigt bra. Tittade på titeln en extra gång. den fick stå kvar, men det skulle bli lite konstigt att översätta den till engelska om man skulle vilja det... The united kingdoms... låter bekant...

Har för övrigt funderingar på att försöka översätta Darien till engelska. det hade varit kul och se om någon amerikansk agent skulle nappa på manuset. I USA funkar det så att en agent antar manuset, men tar bara betalt om han/hon lyckas sälja in det till ett förlag. Marknaden för en bok blir lite större om den är på engelska... Och det vore ju skoj... Men det tar en del tid... antar jag... Well, well... Det ges ut rätt mycket skit på engelska i fantasygenren, så varför inte?

Good shit is hard to find...

/JE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar