tisdag 26 oktober 2010

600 sidvisningar första månaden

Nu börjar bloggen bli gammal... Men 600 sidvisningar under första månaden är inte illa pinkat, inte alls faktiskt. Roligt att så många är intresserade av vad lilla jag har att skriva. Man når ut till så pass många människor, varav vissa man inte ens har träffat. Kul.

Nu så här i högskoleprovtider blir jag alltid lite nyfiken - undrar hur jag skulle klara mig idag? Jag gjorde högskoleprovet för ett par år sedan och fick ett skapligt resultat, trots bottennapp på såväl statistik och matematik; det kändes att det var ett tag sedan man sysslade med det där. Däremot fick jag riktigt höga poäng på de övriga delarna. På DN:s hemsida gjorde jag orddelen och missade ett ord, idag gjorde jag en annan variant, som ligger ute nu, och fick samma resultat igen 39/40... Tydligen hade jag inte koll på vad hemoglobin var för något... Well, well... Det hade varit roligt att testa det på riktigt någon gång igen, men jag har hört att de skall göra om det till nästa år. Och då med mer fokus på matte... Jippii!

Jag har förresten sökt en kurs på högskola/universitet till våren... Har i och för sig ett par kurser den här hösten också, men de hoppade jag. Till våren blir det Datorstött lärande... Man börjar kanske bli lite väl självsäker när det gäller det där att komma in på kurser... Annat var det när man började plugga och oroade sig inför varje ny termin... Det är ju ett tag sedan nu...

/JE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar