fredag 29 oktober 2010

I tidningen i morgon lördag!

Idag fick jag ett mail från journalisten på Borås tidning. Hon intervjuade mig i förra veckan, och nu ser det ut som jag hamnar i tidningen i morgon! Kul, det skall bli intressant att se vad hon kokade ihop av det c:a 45 minuter långa samtalet. Och bilden sen, hur blev den? Jag vet inte om den bara hamnar i papperstidningen, eller om den kommer på nätet också. Kommer att länka i så fall. Läser du artikeln, kan du väl skriva en rad eller två om vad du tyckte!

Häromdagen ringde dessutom Hallands Nyheter och ville skriva en liten sak. Roligt, roligt! Det var via en dålig mobiltelefonförbindelse, men jag hoppas något vettigt nådde fram till journalisten. Jag uppfattade inte ens vad hon hette... Samtalet var emellertid över på 5 minuter, och avslutades med frågan: "De ville ta en bild också, är det okej om de ringer och bokar en tid" "Ja...jo, javisst",  svarade jag. Så igår var det hemma en fotograf framåt kvällningen. Lite märkligt, man är ju inte direkt någon modell... Kändes lite fånigt att sitta si, eller stå så. Men datorn framför sig, utan datorn, men med boken. Med datorn och med boken. Utan någotdera. Ja ni förstår. Och samtidigt föra ett vettigt samtal. Det kändes som om jag på majoriteten av bilderna hade munnen öppen för att säga något. Så vi får väl se hur man ser ut  där...

Klockan börjar närma sig midnatt... Undrar om Borås Tidnings nätupplaga skiftas vid midnatt? Knappast va?

/Joakim

2 kommentarer:

  1. Linn (linn(at)heiel.se)3 december 2010 kl. 11:03

    Kul att du gillade artikeln :)
    /journalisten

    SvaraRadera
  2. Visst gjorde jag det! Bra jobbat!
    /JE

    SvaraRadera