lördag 30 oktober 2010

Framsteg och bakslag?

Jag vet inte vad jag ska tycka om dagens bravader i Darienland... Jag har hamnat i tidningar, två stycken idag. I Hallands Nyheter var det en liten spalt med fem snabba frågor. Där kallades boken visst Darian, men men. Fotografen som var hemma hos mig och klickade ett femtiotal kort, måste ha klickat ha haft det tufft. Mannen på bilden blev helt enkelt inte bra... Med största sannolikhet berodde det på mig.

I Borås Tidning såg det desto bättre ut! Läs gärna på:

http://www.bt.se/nyheter/mark/lararen-publiceradebr-egen-fantasyroman%282163253%29.gm

Idag gick jag dessutom ned till bokhandlaren i Varberg. Tänkte att de kanske skulle vara intresserade av att köpa in boken. Kanske ett litet feltänk där. De berättade att jag var bara en i raden av många i samma ärende. Han vågade helt enkelt inte satsa pengar på att köpa in boken av den ene eller den andre. Däremot var han villig att sälja mina böcker om jag köpte in dem. Är det en bra deal undrar jag? Kanske köper jag in tio böcker, och får hjälp med försäljningen där. Men å andra sidan handlar det väl om att ligga ute med en tusing en tid då... Jag vet helt enkelt inte...

/JE

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska nappa på bokhandlarens erbjudande. Det tjänar du på i längden.
    /Ann-Marie

    SvaraRadera