onsdag 13 oktober 2010

Spridda skurar: Nyheter i Darienland

Som jag nämnde i ett annat blogginlägg (tror jag), skickade jag ut pressmeddelanden till ett par tidningar i närområdet, Hallands Nyheter, Varbergsposten, Markbladet och Borås Tidning. Nu har den sistnämnda hört av sig och vill göra en intervju! Det känns spännande och lite läskigt... När Darienmanuset tävlade i Bok SM 2009 intervjuade Hallands Nyheter mig via telefon, men denna gång blir det öga mot öga med journalist och fotograf. De bad mig avsätta en timma för foto och intervju... Så det kan säkert bli något bra av det, hoppas jag.

Annars så har jag pillat lite med affischen - det blev den som liknar bokomslaget - med vissa textmässiga ändringar. Tack för visa kommentarer och reflektioner av både kända och okända ansikten. Kul! Nu är de i vart fall beställda med en leveranstid på två veckor. Så det blir till att vänta helt enkelt, innan jag får se resultatet :)

Vidare försöker jag samla mod till mig, för att frimodigt kunna gå in i bokhandlar och förmå inköpare att köpa in... Så ligger landet...

Slutligen 1: Det börjar trilla in olika siter där Darien kan köpas, t.ex. Bokus och Bokia, men än så länge är ordochbok.se billigast!

Slutligen 2: Jag funderar också över de sju träffarna bloggen fått från Portugal... Det är både tufft och lite märkligt - känner jag någon där? Alla som sitter i ett annat land och läser dessa rader kanske vill ge sig till känna? Om ni vill...

Slutligen 3: Är det någon som kan HTML? Min hemsida är i flash och det verkar inte som om den gode (?) herr google hittar den... www.joakimelvesson.se Går det att göra något år det? Eller är det bara att börja på ruta ett och göra om?

Alles /JE

2 kommentarer:

  1. 3: a) Har du Joakim elvesson i titeltaggarna?
    b) Det tar ju ett tag innan du har får lite trafik på hemsidan, tror inte google plockar upp den förrens du har lite folk som börjar kika på den. (Släng upp länken till din hemsida på typ fb, forum etc etc så kommer det nog gå snabbare)

    // Tim Sjöholm

    SvaraRadera
  2. Nja.. Flash kan man ju ta och sopa bort.. Gar lika bra med javascriptandet ju! Facebook är bra gratisreklam och tillater HTML-andet när du fixar dig en professionell sida..

    Jocke. Säj vad du vill ha ( en riktig sajt+Facebook ).. Jag kanske far tid över i Amerikatt...

    Pel

    SvaraRadera