torsdag 7 oktober 2010

Promotion - vilken affisch/flyer?

Jag har lekt lite med två olika affischer, som skall pusha för boken. De skall användas när jag talar öga mot öga med bokhandlare, och för att sätta upp lite här och där. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken som blir bäst.

Den ena har bokomslaget som bakgrund och innehåller ganska lite annat - lite text. Den andra innehåller visserligen samma information, men bakgrunden påminner mer om bakgrunden här på bloggen...

Vad tycker ni? Vilken borde jag välja?


Om det inte syns så står det "En svensk fantasyroman av Joakim Elvesson" och "Framröstades till en framskjuten placering i 2009 års Bok SM, som bäst placerade fantasymanus Läs mer på www.joakimelvesson.se" respektive "Deltog 2009 i Bok SM och framröstades till en framskjuten placering. Läs mer på www.joakimelvesson.se"

8 kommentarer:

  1. Har inte läst boken, men jag gissar på att det INTE är en sci-fi fantasy bok, den högra är lite vilseledande isåf. Den vänstra med kartan är nog aningen mer passande & funkar nog bättre. Dock inte JÄTTEorginellt med en karta över världen, men jag hade inte gjort det bättre själv så jag borde inget säga. // Tim Sjöholm

    SvaraRadera
  2. Om jag skulle traska omkring i en bokaffär så skulle jag finna omslaget till höger mer intressant. Jag tycker till och med att kartan ser något tråkig ut. Men som kommentaren ovanför säger så kanske det skulle vara vilseledande med en sådan framsida. Tough choice.

    SvaraRadera
  3. Den vänstra, Tolkien-inspirerade..

    Fick boken igar.. Lektyr inför den langa USA-resan..


    Kram till familjen
    Pel

    SvaraRadera
  4. Den vänstra klart. Den ser snyggast och seriösast och fantasyigast och allt som allt göttigast ut. Jag hade hellre köpt den. Ja.

    SvaraRadera
  5. Nummer två, alltså den till höger. Den andra ser för seriös och tråkig ut. Den attraherar säkert redan inbitna fantasyfans, men jag som bara ser omslaget tänker: spännande! Vad kan det här vara? Det tänkte jag inte med det till vänster. Och skit i Tolkien, skapa din egen grej:).

    SvaraRadera
  6. Den som har bokomslaget. Det är viktigt med igenkänningseffekten! De ser din affisch - sen ser de din bok i affären.

    SvaraRadera
  7. Stort tack för alla kommentarer! Jag lutar själv åt den som är lik bokomslaget, med vissa textjusteringar.

    SvaraRadera